Haircut

I måndags tog jag äntligen tag i mitt hår och gick till salong Hair by Em på stan för att klippa av och slinga mitt hår. Jag vill ju bli isblond egentligen med en ”naturlig” touch. Men eftersom jag nästan aldrig har gått till en riktigt frisör så såg ju mitt hår lite ut som ”hej kom och hjälp mig” men flera olika nyanser och utväxter. Så väl hos frissören fick vi börja någonstans och vi bestämde oss för att göra massor med slingor samt att lägga en nyansering i hårbotten för att försöka få bort kanten mellan utväxten och det färgade håret så mycket som möjligt.

Jag tycker resultatet blev superbra, dock försvann inte kanten helt men det är väldigt svårt efter en gång eftersom jag bara gjorde slingor och inte färgade. Så planen är att lägga slingor en gång ill strax för sommaren för att jämna ut ännu mer. Nu är det slut på att trixa hemma med håret. Även om det är dyrare att gå till salong så är det så mycket mer värt det i längden. Tips!

Kommentera

